Teacher Leadership and Teaming: Creativity within Schools in China
การที่จะทำให้เด็กและเยาวชนให้กลายเป็นคนที่มีความกระตือรือร้น และมีความรับผิดชอบ เพื่อตอบสนองต่อการเปลี่ยนแปลงในสังคมโลกปัจจุบัน ซึ่งโรงเรียนต้องมีการเปลี่ยนแปลงการเรียนการสอนอย่างรวดเร็ว การจะทำให้เป้าหมายนี้สำเร็จได้ ความท้าทายอยู่ที่ นโยบายการศึกษาและโครงสร้างของโรงเรียน ซึ่ง ถือว่าเป็นอุปสรรคขัดขวางการทำงานเป็นทีมและการคิดอย่างสร้างสรรค์ ถึงแม้ว่าจะมีความท้าทายอันเนื่องมาจาก ด้านนโยบายการศึกษา โครงสร้างสถานศึกษา และความคาดหวังเกี่ยวกับวัฒนธรรมของครู การมีภาวะผู้นำของครูผู้สอน และ การทำงานเป็นทีม นั้นได้เกิดขึ้นแล้วในหลายๆประเทศ ดังนั้นงานวิจัยชิ้นนี้ ได้นำเสนอประเด็นที่น่าสนใจเกี่ยวกับการศึกษาในประเทศจีน ซึ่งได้รวบรวมมาจากการจากการสังเกตการณ์ในโรงเรียน และการสัมภาษณ์ครูและผู้บริหารในโรงเรียน ความเชื่อที่เป็นที่นิยมนั้นมีอยู่ว่า การศึกษาของจีนนั้นถดถอยลง การเรียนรู้เกี่ยวกับหุ่นยนต์กำลังจะหายไป (Mullen and others , 2018)
Mullen and others , Research in Educational Administration & Leadership, v3 n2 p231-236 Dec 2018
Mullen and others , Research in Educational Administration & Leadership, v3 n2 p231-236 Dec 2018
Mullen, Carol A.; Browe-Ferrigno, Tricia
Research in Educational Administration & Leadership, v3 n2 p231-236 Dec 2018
Preparing today's children and youth to become active, responsive adults in transforming global societies requires that schools change dramatically. To work towards this goal is daunting in light of educational policies and school structures that hinder teamwork and creativity. Despite challenges due to education policies, traditional school structures, and teacher-culture expectations, teacher leadership and teamwork have nonetheless emerged in many countries. This article reports interesting and even surprising preliminary findings about education in China gathered through onsite school observations and interviews with teachers and principals. The popular belief that Chinese education is uniformly creatively impoverished and that schools are nothing but robotic learning environments are dispelled.
Descriptors: Foreign Countries, Creativity, Teamwork, Teacher Leadership, Misconceptions, Educational Practices, Elementary Secondary Education, Cultural Influences, Rural Schools, Urban Schools
EARDA Turkish Educational Administration Research & Development Association. Dokuz Eylul University, Buca Faculty of Education, Izmir, Turkey 35150. e-mail: eyedderinfo@gmail.com; Web site: http://dergipark.gov.tr/real
Publication Type: Journal Articles; Reports - Evaluative
Education Level: Elementary Secondary Education
Audience: N/A
Language: English
Sponsor: US Department of State
Authoring Institution: N/A
Identifiers - Location: China
Grant or Contract Numbers: 6219
No comments:
Post a Comment